Poprzedni – niełatwy rok dla producentów, ale też dla kupujących, wymusił wzrost cen rynkowych wszystkich produktów w branży rowerowej, stąd nagły wzrost wartości rowerów o 5-10%, w efekcie moje zestawienie też zmieniło swoje ramy kwotowe i uważam, że za tę cenę jesteśmy w stanie kupić rower dobry i taki, z którym nie będzie za wiele kłopotów.
Sprawdziłem praktycznie wszystkich producentów oferujących rowery w tym przedziale cenowym. Dla zainteresowanych – nie będzie tutaj Treka i Specializeda, gdyż nie łapią się w ramówkę. Będzie za to jeden rower widmo, który prezentacje ma dopiero za miesiąc. Nie będzie też ścisłego TOP10, bo rowerów przybyło i jest z czego wybierać. Wszystkie rowery w tym zestawieniu mają sztywne osie i karbonowe widelce.
Tak więc – zaczynamy!
CANNONDALE Topstone 2 2021
CENA: 7499 zł
Najsensowniejsza opcja z grupy klasycznych ram w serii Topstone.
Design – piękny fioletowy kolor i brak widocznych detali. Klasycznie i prosto – tak jak lubię najbardziej. Do tego opony ze skinwallem i mamy komplet.
Ocena: 10/10
Rama – jest to stary dobry Topstone z 2019, w zastosowano system SAVE znany z innych modeli Cannondale’a – cieniowane (spłaszczone) ramiona tylnego trójkąta, które zwiększają elastyczność w przekroju pionowym rurki, nie tracąc przy tym sztywności w osi poziomej. Czyli prostym językiem – w połączeniu ze sztycą grubości 27,2mm jest komfortowo i miękko. W ramie nie zabrakło wielu otworów montażowych, m.in. na obu stronach dolnej rury i przy sterówce, niestety brakuje mi tu przynajmniej jednego otworu w widelcu do montażu bagażnika – znaczący minus. Na pewno na uwagę zasługuje długa baza kół (1040mm – M), dzięki której możemy czuć się stabilniej podczas zjazdu.
Ocena: 9/10
Komponenty – GRX RX400 2×10 – za tę cenę moglibyśmy się spodziewać napędu 2×11, ale na dzień dobry odnośnie tego modelu, chciałbym powiedzieć, że GRX 2×10 jakością pracy i siłą hamowania niczym nie różni się od grupy RX600 – mamy po prostu jeden bieg mniej. Na koła założono sprawdzone i wszechstronne opony WTB Riddler 37mm w wersji TLR (rama może pomieścić wg. producenta max. 42mm).
Ocena: 8/10
Cena: 7/10
PODSUMOWANIE
Cannondale Topstone to rower praktycznie kompletny i zachęcający wizualnie do zakupu. Cena nie jest jakoś bardzo zachęcająca, ale patrząc na to, że jest to rower marki premium, jest jak najbardziej do zaakceptowania. Konkretna pozycja na dobrych komponentach.
Ogólna ocena: 8,5/10
Link do strony producenta.
Cube Nuroad EX 2021
CENA: 6699 zł
Widzisz tę ramę i naprawdę przykuwasz do niej oko. Tutaj wszystko się zgadza.
Design – ładne, proste, a zarazem eleganckie malowanie. Wszystko współgra i pasuje do siebie.
Ocena: 10/10
Rama – zaprojektowana od nowa rama mieszcząca oponę do 45mm, dodatkowo producent dołożył dedykowany bagażnik i mocowanie na stopkę. Sama rama jest dosyć długa, co wymusza bardziej sportową geometrię, w każdym razie przy dobrym fittingu uzyskamy całkiem wygodny rower turystyczny. Brakuje mi otworów pod rurą dolną. Bardzo ładnie zintegrowany zacisk sztycy.
Ocena: 9/10
Komponenty – GRX RX600 1×11 – typowo sportowe i terenowe przełożenie z nastawieniem na ostre brudzenie w terenie. Najlepsze zestawienie jeśli używasz gravela tylko do jazdy po bezdrożach. Uniwersalne opony Schwalbe G-One 40mm.
Ocena: 10/10
Cena: 9/10
PODSUMOWANIE
Cube wypuścił kawał dobrego roweru z ładną i dobrze przemyślaną ramą, dodatkowo otrzymujemy całkiem dobre koła i totalny „must have” w postaci GRX RX600.
Ogólna ocena: 9,5/10
Link do strony producenta.
Cube Nuroad Race 2021
CENA: 7199 zł
Bliźniaczy model do Cube Nuroad EX w wersji GRX 2×11
Kopia modelu EX różniąca się jedynie napędem, stąd też wyższa cena modelu Race.
Ogólna ocena: 9,5/10
FUJI JARI 1.3 2021
CENA: 7049 zł (wg. Fuji USA 1599 $ ~ 6399 zł)
Fuji Jari zaskoczyło po raz kolejny. Gdy wydaje się, że lepiej się już nie da- Fuji pokazuje, że jednak można.
Design – jeśli chodzi o malowanie Fuji nigdy nie miało rowerów, które budziły podziw i cieszyły oko, tak jest również z Jari. W każdym razie jest i tak lepiej niż w poprzednich malowaniach – może się podobać lub nie, jak dla mnie jest nie najgorzej.
Ocena: 9/10
Rama – Fuji swoją konstrukcje doprowadziło praktycznie do perfekcji w modelu 2019, jednakże model 2021 dostał całkowicie nowy i odświeżony lifting ramy. Obniżono w niej tylny trójkąt i poprawiono go do wersji asymetrycznej, tak aby pomieścił większą oponę.. Znajdziemy w niej również 3 mocowania na bidon, po TRZY otwory na widelcu oraz na górnej rurze (do mocowania sakiewki). Nie zapomniano też o mocowaniach na błotniki i tylny bagażnik. Jest jeszcze jeden smaczek. Czasem gdy nie damy rady gdzieś podjechać, to trzeba rower wziąć na ramię – producent zastosował specjalny protektor na górnej rurze, żeby było nam wygodniej. Niestety maksymalnie założymy tu oponę 42mm. Dosyć długa sportowa geometria.
Ocena: 9/10
Komponenty – najtańszy i najprostszy „gravelowy set” w postaci Srama Apex 1×11 i hamulców mechanicznych TRP Spyre – tani i dobry osprzęt. Jari 1.3 postawiono na sprawdzonych i przyczepnych oponach WTB Resolute 40mm.
Ocena: 7/10
Cena: 7/10
PODSUMOWANIE
Odświeżona rama naprawdę może się podobać, jedyne o co się obawiam, to fakt tego, że prawdopodobnie nie pomieści większych opon niż 42mm (i tak wystarczająco dużo). Za te 7000zł moglibyśmy tu mieć najtańszego GRX, niestety tak się nie stało – tak czy owak osprzęt, który tu zamontowano jest prosty, sprawdzony i dobry.
Ogólna ocena: 8/10
Link do strony producenta
Rondo Ruut AL2 2021
CENA: 6299 zł
Rondo przyzwyczaiło nas do wyznaczania trendów w gravelowym świecie, to samo tyczy się rocznika 2021.
Design – nie widać tego na zdjęciu, ale nie jest to zwykła czerń – została pokryta dodatkową warstwą złotego brokatu, w który wpasowano małe delikatne złote detale. Jeśli chodzi o design – Rondo robi to zdecydowanie najlepiej.
Ocena: 10/10
Rama – Celowo wstawiłęm Rondo Ruut zaraz po Fuji, dlatego, że ramy są bardzo do siebie podobne i oferują nam praktycznie takie same cechy. Opona do 45mm, asymetryczny trójkąt i sporo otworów montażowych. Jedyną różnicą jest widelec ze zmienną geometrią co dosyć mocno wyróżnia gravele Rondo na rynku – możemy łatwo zmienić geometrię z gravelowej na bardziej szosową zmieniając położenie osi w widelcu. Geometria dla tych, którzy szukają bardziej sportowych wrażeń z jazdy. Jak dla mnie, jeden z najlepszych framesetów na rynku.
Ocena: 10/10
Komponenty – najtańszy i najprostszy „gravelowy set” w postaci Srama Apex 1×11 i hamulców mechanicznych TRP Spyre – tani i dobry osprzęt – dokładnie ten sam co w Jari 1.3, a sam rower jest tańszy o ponad 700zł od Fuji. Do tego mamy bardzo dobre opony WTB Nano 40mm. Dobry set w tych pieniądzach.
Ocena: 7/10
Cena: 9/10
PODSUMOWANIE
Bardzo dobra rama i całkiem dobry osprzęt. Rondo to klasa sama dla siebie. Wykonanie i spasowanie komponentów na najwyższym poziomie.
Ogólna ocena: 9/10
Link do strony producenta
Rondo Ruut AL1 2X 2021
CENA: 7599 zł
Skoro jesteśmy przy Rondo, przedstawiamy Wam opcję 2×10 GRX.
Design – krótko i zwięźle – klasa.
Ocena: 10/10
Rama – dokładnie ta sama co w tańszym modelu AL2
Ocena: 10/10
Komponenty – tani napęd z AL2 zamieniono na solidnego GRX RX400 2×10, troszkę fajniejsza opcja dla osób chących używać swoje Rondo jako szosę i gravel.
Ocena: 8/10
Cena: 9/10
PODSUMOWANIE
Rondo Ruut AL w wersji na GRX 2×10 stanowi całkiem dobrą i godną rozważenia propozycję na sezon 2021 – zdecydowanie polecamy
Ogólna ocena: 9,25/10
Link do strony producenta
KELLY’S SOOT 70 2021
CENA: 6999 ZŁ
Soot zebrał spore grono odbiorców, w efekcie przeszedł dosyć sporą przemianę i obecnie prezentuje się całkiem dobrze.
Design – gdyby nie ten „pobazgrany” widelec to samo malowanie jest jak najbardziej w porządku. Mi się osobiście nie podoba.
Ocena: 6/10
Rama – rama przeszła lekką modernizację, został obniżony trójkąt i dodano dosyć sporo uchwytów montażowych. Sama rama powinna pomieścić oponę do 45mm. Brak insertów na widelcu.
Ocena: 7/10
Komponenty – Kelly’s przyzwyczaił nas do nietypowego widoku w postaci regulowanej sztycy Kind Shock’a, która naprawdę przydaje się w trudnym i stromym terenie podczas zjazdów. Cała grupa GRX RX600 1×11. Uniwersalne opony Schwalbe G-One 40mm. Nic dodać, nic ująć – bardzo dobra specyfikacja.
Ocena: 10/10
Cena: 7/10
PODSUMOWANIE
Kelly’s zaskoczył swoim rowerem gravelowy rynek i jeśli ktoś ceni słowackiego producenta, to może w ciemno kupować ten rower. Sugerowałbym jedynie wymienić blat na 40 albo 38 zębów oraz opony na bardziej agresywne, chyba że cenisz sobie jazdę tylko po suchym i płaskim terenie.
Ogólna ocena: 7,5/10
Link do strony producenta
KROSS ESKER 6.0 2021
CENA: 6299 ZŁ
Po sukcesie tego modelu w 2020 roku, przydałoby mu się jedynie odświeżenie malowania.
Design – już troszkę nudne zrobiło się to malowanie, mogło się podobać w 2019, teraz już nie robi żadnego „wow”, ale nawet w 2021 roku może się podobać.
Ocena: 9/10
Rama – jeśli przyjąć, że gravel idealny ma asymetryczny tylny trójkąt, oponę do 45mm, krótką, a długą w bazie kół ramę, sporo otworów montażowych, sztywne osie i karbonowy widelec – to taki właśnie jest Esker 6.0.
Ocena: 10/10
Komponenty – GRX RX600 2×11, tanie koła, ale dobre i przetarte, brakuje mi tu opon 45mm, albo chociaż 42, 37 jest zdecydowanie za mało – tak czy siak WTB Riddler to kawał dobrej gumy.
Ocena: 9/10
Cena: 10/10
PODSUMOWANIE
I znowu Kross miażdży konkurencję w segmencie aluminiowych graveli. Mamy tu wszystko co potrzebujemy od napędu po bardzo dobrą i stabilną w terenie ramę.
Ogólna ocena: 9,5/10
Link do strony producenta
KROSS ESKER 7.0 2021
CENA: 7499 zł
Długo wyczekiwany karbonowy gravel od Kross’a zmiata konkurencję swoją ceną. JEDYNY karbon w tym zestawieniu.
Design – Kross w sezonie 2021 w znacznej większości swojej kolekcji zmienił malowania na takie, które mogą się podobać – podobnie mamy tutaj, a największe wrażenie robi lakier, którym pomalowali „siódemkę” – obłędny.
Ocena: 10/10
Rama – 7.0 to sprawdzona i dobra rama stosowana u innych producentów, jeśli chodzi o geometrię to bliźniaczo podobna do Eskera 6.0 z jedną małą różnicą w postaci niższej o 1cm główki sterowej, która „przyspieszy” nieco ten rower i doda mi trochę bardziej sportowego charakteru. Sporo otworów montażowych, w tym na widelcu i jeszcze więcej miejsca na oponę 50mm z tyłu – jedyne co mogłoby się zmienić to widelec z Eskera 6.0, w tym widelcu jest zdecydowanie mniej miejsca na oponę.
Ocena: 9/10
Komponenty – GRX RX600 1×11 i szerokie obręcze gravelowe DT Swiss postawione na uniwersalnych szutrowych oponach Schwalbe G-One 40mm. Idealna kompozycja.
Ocena: 10/10
Cena: 10/10
PODSUMOWANIE
Nawet jakbym nie chciał chwalić tego roweru, bo potem będzie narzekanie, że gravelowy.pl jest nieobiektywny, ale jak mam tego nie robić jak ten rower sam się za siebie broni? Tani i bardzo dobrze poskładany.
Ogólna ocena: 9,75/10
Link do strony producenta
GIANT REVOLT 1 2021
CENA: 6299 ZŁ
Taka lepsza i konkretniejsza ewolucja dobrze znanego, budzącego podobne emocje co Fourcorners, Anyroad’a. Gravel z prawdziwego zdarzenia.
Design – schludnie, dobrze dobrana kolorystyka, mało detali. Ładny rower.
Ocena: 10/10
Rama – wbrew pozorom dosyć długi rower, który „skraca” nam wysoka sterówka, w efekcie dostajemy ramę, która jest dość wygodna, ale nie traci sportowego charakteru. Rama wykonana w technologi ALUXX – lekka i sztywna, w dodatku ze sztycą o profilu D, która będzie sprawiać dość wygodne wrażenie nawet dla najbardziej wymagającej osoby. Dość sporo uchwytów montażowych.
Ocena: 9/10
Komponenty – GRX RX400 2×10 – dobre i uniwersalne przełożenie. Do tego opony 38mm Giant Cross Cut w systemie TLR o dosyć uniwersalnym bieżniku o dobrej przyczepności w terenie.
Ocena: 8/10
Cena: 9/10
PODSUMOWANIE
Bardzo dobry i jeszcze lepiej wykonany rower o ciekawym i niestandardowym wyglądzie z dużym slopingiem ramy. Bardzo dobra i mocna propozycja.
Ogólna ocena: 9/10
Superior X-ROAD Elite 2021
CENA: 7499 ZŁ
Ładna i dobrze skonfigurowana opcja od Superiora.
Design – trzeba przyznać, że rowery Superiora mogą się podobać, wszystko zaprojektowane tak jak należy.
Ocena: 10/10
Rama – bardzo długa rama klasyfikująca X-Road’a bardziej w segmencie ROAD+ niż w standardach gravelowych (TT 570 w rozmiarze 56), rower o mocno sportowym charakterze. Brakuje mu otworów montażowych, a sama rama pomieści prawdopodobnie opony do 42mm.
Ocena: 7/10
Komponenty – GRX RX600 1×11, patrząc po sportowym charakterze ramy, lepszym rozwiązaniem byłby tu napęd 2×11, mielibyśmy wtedy bardziej uniwersalny rower. Opony G-One 40mm.
Ocena: 9/10
Cena: 7/10
PODSUMOWANIE
X-ROAD to rower dla tych, którzy szukają gravela bez większych strat podczas jazdy na szosie. Jedynie czego mi tu brakuje, to napędu 2×11, który zrobiłby z niego bardziej uniwersalny rower.
Ogólna ocena: 8,25/10
MERIDA SILEX 400 2021
CENA: 6699 ZŁ
Kolejny bardzo popularny i dobry rower gravelowy o bardziej wygodnej geometrii.
Design – stonowana i ładna kolorystyka, żywe i przykuwające okok kolory.
Ocena: 10/10
Rama – Silex może się podobać lub nie, gdy pierwszy raz go widziałem nie za bardzo przypadł mi do gustu, ale z biegiem czasu zacząłem się z nim oswajać. Najpiękniejszy może nie jest, ale jest do zaakceptowania. Rama wygodna, z wysoką główką sterową, która mocno skraca ten długi rower (TT 600 dla L) i daje poczucie komfortu i wygody. Sporo insertów montażowych. Opona do 45mm.
Ocena: 9/10
Komponenty – GRX RX400 2×10, opony Maxxis Rambler 38 – bardzo dora i przyczepna opona w błocie i piasku.
Ocena: 8/10
Cena: 9/10
PODSUMOWANIE
Merida Silex to wygodny i nietuzinkowy rower, o podobnym charakterze co Giant Revolt, a przy tym nie tracący na sportowym charakterze. Jedna z lepszych propozycji dla osób szukających komfortu podczas jazdy.
Ogólna ocena: 9/10
Link do strony producenta
SCOTT Speedster Gravel 30 2021
CENA: 6459 ZŁ
Gravelowa odmiana popularnej „pierwszej szosy” od Scotta. Nic się nie zmieniła od sezonu 2019.
Design – jeśli lubisz odważne kolory i cenisz sobie lajki na Instagramie to ten rower jest zdecydowanie dla Ciebie! W każdym razie, bardzo ładna i stonowana kolorystyka z bardzo ładnie dopasowanymi szarymi oponami.
Ocena: 10/10
Rama – a teraz Was wszystkich zaskoczę! Scott nie za wiele napracował się przy swoim Gravelu… to kalka Speedster’a na tarczach z przedłużonym tylnym trójkątem o 7mm, aby zmieścić grubszą oponę. To prawdopodobnie jedyna różnica, która dzieli te ramy (pomijam fakt, że rama i widelec są minimalnie szersze)!
Ocena: 7/10
Komponenty – GRX RX400 2×10 i ładne opony Schwalbe G-One 35mm z szarym bokiem.
Ocena: 8/10
Cena: 8/10
PODSUMOWANIE
Co tu dużo mówić? Speedster Gravel to kopia zwykłego Speedstera, więc jeśli cenisz sobie Scott’a i jesteś przywiązany do marki, a przy tym chcesz nieco wygodniejszą szosówkę, którą czasem zapuścisz się na leśna ścieżkę to powinieneś rozważyć ten rower. BArdziej kategoria ROAD+ niż gravel.
Ogólna ocena: 8,25/10
Link do strony producenta
Canyon Grail 6 2021
CENA: 6999 ZŁ
Canyon Grail 6 – bardzo dobra i przemyślana maszyna.
Design – canyon również przyzwyczaił do łądnych i dopieszczonych rowerów, podobnie mamy z Grailem.
Ocena: 10/10
Rama – aluminiowa o niskiej wadze, prosta i z uwydatnionymi spawami (nie każdemu może się to podobać) o geometrii sportowej, ale z nastawieniem na wygodę. Sporo insertów montażowych. Opona max 45mm.
Ocena: 10/10
Komponenty – GRX RX400 2×10, bardzo dobre systemowe koła DT Swiss C 1850 Spline oraz opony Schwalbe G-One Bite 40mm o bardziej agresywnym bieżniku.
Ocena: 9/10
Cena: 8/10
PODSUMOWANIE
Grail 6 to bardzo dobra propozycja z segmentu premium. Wysoka jakość wykonania i dobrze dobrane komponenty.
Ocena ogólna: 9,25/10
Link do strony producenta
NOWOŚĆ NA SEZON 2021 (czeka na prezentacje)
CENA: 6899 ZŁ
Listę zamyka nam rower, który swoją prezentację będzie miał dopiero w listopadzie 2020.
Design – stonowana i bardzo ładna kolorystyka
Ocena: 10/10
Rama – aluminiowa o niskiej wadze z obniżonym tylnym trójkątem, pojemność opon do 45mm, widelec z trzema otworami montażowymi, sakiewka na górną rurę w zestawie. Wiele innych insertów montażowych. Wygodna, ale „szybka” geometria.
Ocena: 10/10
Komponenty – GRX RX400 2×10, bardzo dobre koła na piastach Novatec i obręczach WTB, opony WTB Riddler 45mm
Ocena: 9/10
Cena: 8/10
PODSUMOWANIE
Dziwnym jest, że ten rower ma tak późną prezentację, ale gdy pojawi się już na rynku, myślę, że skusi niejedną osobę.
Ocena ogólna: 9,25/10
Link do strony producenta
To mój krótki opis i ocena roweró z segmentu od 6000-7500 zł. Jak widzicie, w sezonie 2021 konkurencja na rynku będzie przeogromna, a same rowery zyskały na jakości i wyglądzie. Sporo rowerów będzie miało grupę RX400, która jest tak naprawdę 10-rzędową kalką napędu RX600, więc nie ma się co jej obawiać i śmiało można kupować na niej rower. Godnymi uwagi na pewno są rowery od Cube – ładne i z napędem RX600 oraz karbonowy Esker 7.0 w bezkonkurencyjnej cenie 7499 z napędem RX600. Nie można też zapomnieć o Eskerze 6.0. Drobnym smaczkiem dla Was jest rower, który pozostawiłem na koniec, a gdy tylko odbędzie się jego prezentacja, od razu zaaktualizuje jego opis. Napomnę tylko, że jest to marka dobrze Wam znana, która bardzo długo czekała ze swoim gravelem.
Więc jak? Wybrałeś już swój rower? 🙂
11 komentarzy “Jaki gravel kupić? Modele 2021 6000-7500 zł”
Fajne zestawienie. Szkoda ze nic mi nie wyjasnilo w kwestii zakupu.
Ponoc kross ma niezle poślizgi z dostawami oraz slaby serwis. Prawda to? No waham się miedzy cubem exem a ekerem 6.0. Co kupić, nie wiem.
Dwa słowa ode mnie n/t Scotta.
(Zresztą zwróciłeś mi uwagę na wpis na jego temat w ostatniej rozmowie)
SCOTT Speedster Gravel to niekoniecznie rower który sprawdza się głównie na Instagramie. Wszystko sprowadza się do tego czym dla danej osoby jest gravel. Dla mnie to efektywny sprzęt do szybkiej turystyki i wszędołaz w jednym. Rower ma swoje wady, ale zupełnie inne niż widać na pierwszy rzut oka. Otóż do szybkiej turystyki po dowolnej jakości drogach jest super i wtedy nie przeszkadzają mankamenty typu opony 35 to max czy brak sztywnych osi. W zasadzie on wszystko inne ma na miejscu.
Jeśli natomiast ktoś chce śmigać po gruzie i trzymać się głównie bezdroży (gdzie w moim rozumieniu wchodzimy mocno w drogę rowerom MTB) to już zaczyna przeszkadzać szerokość opon oraz brak sztywnych osi, ale do takich warunków z założenia nie nadaje się Speedster Gravel więc z drugiej strony nie powinno to stanowić o jakichś wadach roweru.
Wszystko zależy od tego co jest nam po prostu potrzebne. Mój gravel (w sensie ideologii) to i tak taka szosa w przebraniu ze zwiększonymi możliwościami. A więc SCOTT ma wiele zalet. Nawet bardzo wiele. A do tego ładny jest jak nie wiem co (ten Instagram…)
Ale na niektóre imprezy Ultra po gruzie brakuje opony i przełożeń i tych sztywnych osi. Jednak piszę to dlatego, że to jest całkiem OK rower.
P.S. Tak wiem – byliście dla SCOTTa ładogni w komentarzu. Doceniam. Bo to naprawdę OK pojazd:)
Z pozdrowieniami,
Kate Emowiec
Listopad sie skończyla ostatniego roweru jak nie bylo to nie ma.
Fantastyczne zestawienie, takiego właśnie poszukiwałem! Ale, ale… Już koniec grudnia, co z zapowiedzianą niespodzianką, hę? 😛
Witam. A co sądzisz o tym : ORBEA TERRA H40-D. Na grx 2×10. Zabrakło mi go w zestawieniu ,a mam okazje kupic w tych ciężkich rowerowo czasach i to w moim rozmiarze.
A co myslisz o Cinelli Zydeco? :p
bo wygląda kozacko ale grx400 i jakieś koła noname
Cześć i co to za nowość ten ostatni model?
A co myślicie o Unibike Geos?
Bardzo dobra lista na czasie dla mnie. Interesujący był Superior, póki nie podrożał 1.5k zł…
Interesuje mnie w takim wypadku Cube Nuroad EX i napisano w artykule, że rama jest dosyć długa. Czy jeśli jestem między rozmiarami S i M to powinienem kierować się w stronę rozmiaru S?
Prosiłbym o krótkie rozwinięcie „…przy dobrym fittingu uzyskamy całkiem wygodny rower turystyczny.”
Nie braliście pod uwagę Boreasa 2 lub Aspre 2 od Rometa?
Ciekawy jestem waszej opinii.